ادبیات نظری و پیشینه تجربی فناوری در آموزش

فصل دوم پایان نامه فناوری در آموزش,مبانی نظری فناوری در آموزش,پیشینه تحقیق فناوری در آموزش,پیشینه داخلی فناوری در آموزش,پیشینه خارجی فناوری در آموزش,پیشینه پژوهش فناوری در آموزش,پیشینه نظری فناوری در آموزش,ادبیات نظری فناوری در آموزش,چارچوب نظری فناوری در آموزش
مشخصات فایل مورد نظر در مورد ادبیات نظری و پیشینه تجربی فناوری در آموزش آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.ادبیات نظری و پیشینه تجربی فناوری در آموزش

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق فناوری در آموزش که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.


مشخصات فایل
تعداد صفحات38
حجم71/611 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx

توضیحات کامل

دانلود ادبیات نظری و پیشینه تجربی فناوری در آموزش که در آن به بررسی (چارچوب) مبانی نظری و پیشینه پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.


در سال 1988 نیز برای اولین بار یك برنامه نرم‌افزاری ، با نام "استاد دیجیتالی"كه یكی از استفاده های اولیه از كامپیوتر را در امور آموزشی پیشنهاد می‌كرد، در آمریكا استفاده شد.از آن زمان تا به امروز، آموزش الكترونيكي تغییرات و پیشرفت های بسیاری داشته است؛ مثلا در سال 1995 مراكز علمی ـ آموزشی آمریكا با ایجاد تغییراتی در سیستم خود و بهینه سازی آن، توانستند روش آموزش الكترونیكی را در همه جهان گسترش و اشاعه دهند(بروور، اي، دبيليور، 1382، ص50) .

درهمين راستا دكتر عيسي ابراهيم زاده آموزش از راه دور را به عنوان محصول عصر صنعتي و شكل صنعتي شده ي آموزش مي داند و معتقد است روند رشد و تحول اين نظام از لحاظ تاريخي با مراحل صنعتي همگامي ملموس دارد. وي نسل اول آموزش از راه دور را كه به آموزش مكاتبه اي شهرت دارد به عنوان آموزش تك واسطه اي ناميد. فناوري مورد استفاده دراين دوره ارتباطات پستي، چاپ كتاب هاي استاندارد و جزوات يكنواخت بود. درادامه استفاده از امواج براي آموزش متداول گرديد. آموزش چند رسانه اي كه در حقيقت محصول دوره صنعتي است مشخصه اصلي نسل دوم آموزش از راه دوراست. راديو، تلويزيون،‌ وئديو، ماهواره، نوارهاي ديداري و شنيداري مهمترين واسطه هاي آموزشي اين دوره هستند و در نسل سوم آموزش از راه دورتاكيد اصلي بر آموزش غير متمركز، مشاركتي و مردمي است ( ابراهيم زاده، 1363، ص 28تا 32).

احمدی(1390) در مطالعه ای با عنوان « بررسی میزان تاثیر استفاده از فاوا در یادگیری و انگیزه ی یادگیری در درس ریاضی سال اول دبیرستان در مقایسه با روش توضیحی » در تحقیق خود ذکر می کند نتایج بدست آمده از آزمون ها نشان می دهد که تفاوت معنا داری بین میانگین های پیش آزمون و پس آزمون در گروه آزمایش نسبت به کنترل وجود دارد. به عبارت دیگر گروهی که از روش تدریس توضیحی با کمک فاوا بهره مند شده بودند از یادگیری و انگیزه یادگیری بالاتری در مقایسه با گروهی که از روش تدریس توضیحی بدون فاوا در آموزش آنها استفاده شده بود، برخوردار بودند.

فهرست مطالب

فصل دوم چارچوب نظری و پیشینه پژوهش فناوری در آموزش

1-2- تاريخچه استفاده از فناوري در آموزش 8
2-2- اهميت و نقش فناوري در آموزش 13
3-2- جايگاه و نقش حیاتی فناوري در آموزش وپرورش 16
4-2-موانع و مشكلات استفاده از فناوری اطلاعات در آموزش 18
پیشینه خارجی 21
پیشینه داخلی 27
14-2- جمع بندی و نتیجه گیری 36
منابع و ماخذ 37
فهرست منابع : 38






"