پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه اضطراب ریاضی

فصل دوم پایان نامه اضطراب ریاضی,مبانی نظری اضطراب ریاضی,پیشینه تحقیق اضطراب ریاضی,پیشینه داخلی اضطراب ریاضی,پیشینه خارجی اضطراب ریاضی,پیشینه پژوهش اضطراب ریاضی,پیشینه نظری اضطراب ریاضی,ادبیات نظری اضطراب ریاضی,چارچوب نظری اضطراب ریاضی
مشخصات فایل مورد نظر در مورد پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه اضطراب ریاضی آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه اضطراب ریاضی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب ریاضی که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.


مشخصات فایل
تعداد صفحات38
حجم73/553 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx

توضیحات کامل

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری اضطراب ریاضی عنوان این پژوهش می باشد که در ان به مبانی نظری و پیشینه تحقیق می پردازیم. هندل و داویس (1924) اضطراب ریاضی را به عنوان یک واکنش عاطفی که شامل اجتناب از ریاضی ، شکستهای متناوب در یادگیری مهارتهای ریاضی و همچنین ارزشیابی منفی مربوط به مدرسه توصیف می کنند.

هاشر و زاکس (1998 به نقل از اشکرفت و هاپکو،1999) ، یک مدل پردازش کلی پیشنهاد کردند که ممکن است در ادراک نقایص عملکرد حواس پرت شوندگان مفید باشد.فرمول اصلی آنها اثرات شناخت پیری را در بر می گیرد، اما در اینجا به شرکت کنندگان با اضطراب ریاضی بالا تعمیم داده می شود.مطابق این مدل ، یک مکانیزم بازداری توجه ، برای کنترل تاثیر منفی که حواس پرت شوندگان ممکن است روزی اهداف تکلیف مربوطه داشته باشند، عمل می کند.

کانلی و دیگران (1991) اظهار داشتند که این مکانیزم برای دلسرد کردن فعالیت افکار و یا نمایش های ذهنی بی ربط به کار می رود.متعاقباَ وقتی این مکانیزم در حال عمل کردن به طور مفید باشد، شخص قادر خواهد بود که یک تکلیف را به اندازه ی کافی با یک مقدار دخالت محدود شده انجام دهد.اما اگر این مکانیزم در حال عمل کردن به طور کارامد نباشد حافظه فعال از طریق اطلاعات تکالیف بی ربط تحلیل خواهد رفت (اشکرفت و فلیک ،1996 به نقل از اشکرفت و هاپکوف1999).

فهرست مطالب

تعریف نظری اضطراب ریاضی تعریف عملیاتی اضطراب ریاضی فصل دوم چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اضطراب ریاضی


(2-1)مبانی نظری اضطراب9
(2-1-1) اضطراب9
(2-1-2) نظریه های اضطراب10
(2-1-3) نظریه روان تحلیل گری10
(2-1-4) نظریه رفتار گرا10
(2-1-5) نظریه شناختی10
(2-1-6) نظریه انسان گرایی11
(2-1-7) مراحل اضطراب11

مبانی نظری اضطراب امتحان
(2-2-1) اضطراب امتحان12
(2-2-2) رابطه اضطراب ریاضی و اضطراب امتحان13
(2-2-3) اضطراب ریاضی و اضطراب امتحان، سازه های جدا15
(2-2-4) ابعاد اضطراب امتحان16
(2-2-5) اضطراب صفت و حالت18
(2-3) مبانی نظری اضطراب ریاضی20
(3-2-1) رفتارگرایی22
(3-2-2) نظریه کارآمدی پردازش22
(3-2-3) نظریه بازداری22
(3-2-4) نظریه کنترل انگیزش23
(2-5)تحقیقات انجام شده در زمینه موضوع پژوهش34
(2-5-1) تحقیقات انجام شده در خارج از کشور34
(2-5-2) اضطراب ریاضی علت ها و پیامدها34
(2-5-3)جنسیت و اضطراب ریاضی35
(2-5-4)حل مسأله و اضطراب ریاضی37


پیشینه تحقیق
تحقیقات انجام شده خارجی
تحقیقات انجام شده داخلی


منابع و مآخذ
منابع فارسی
منابع انگلیسی







"