چارچوب نظری و پیشینه پژوهش دانش مفهومی معلمان ریاضی

فصل دوم پایان نامه دانش مفهومی معلمان ریاضی,مبانی نظری دانش مفهومی معلمان ریاضی,پیشینه تحقیق دانش مفهومی معلمان ریاضی,پیشینه پژوهش دانش مفهومی معلمان ریاضی,پیشینه نظری دانش مفهومی معلمان ریاضی,ادبیات نظری دانش مفهومی معلمان ریاضی,چارچوب نظری دانش مفهومی معلمان ریاضی
مشخصات فایل مورد نظر در مورد چارچوب نظری و پیشینه پژوهش دانش مفهومی معلمان ریاضی آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.چارچوب نظری و پیشینه پژوهش دانش مفهومی معلمان ریاضی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق دانش مفهومی معلمان ریاضی که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.


مشخصات فایل
تعداد صفحات35
حجم278/477 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx

توضیحات کامل

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش دانش مفهومی معلمان ریاضی عنوان نوشتار برای فصل دوم پایان نامه می باشد. بال، بس ، اسلیپ و تامس (2005)، چارچوبی را برای دانش ریاضی مورد تدریس ارائه کردند. این چارچوب، شامل چهار حوزه متمایز دانش محتوایی عمومی (CCK)، دانش محتوایی تخصصی (SCK)، دانش محتوا و دانش‌آموزان (KCS) و دانش محتوا و تدریس (KCT) است.


منظور از دانش محتوایی عمومی ریاضی، دانش ریاضی برنامه درسی مدرسه‌ای مانند اعداد اول، توانایی ضرب کسرها، تبدیل کسر به اعداد اعشاری و از این قبیل است. لازم است معلمان، ماده درسی خود را بشناسند و قدرت تشخیص این‌که چرا دانش‌آموزانشان، پاسخ نادرست داده‌اند یا چرا تعریف کتاب درسی نادقیق است را داشته باشند. معلمان باید نمادها را به درستی به کار ببرند و قادر به انجام کاری باشند که از دانش‌آموزانشان انتظار انجامش را دارند (بال و دیگران، 2008).


دومین حوزه، دانش محتوایی تخصصی، دانش ریاضی است که معلمان در تدریس استفاده می‌کنند. سومین حوزه، دانش محتوا و دانش‌آموزان، ترکیب دانستن درباره دانش‌آموزان و دانستن درباره ریاضیات است. لازم است که معلمان، به آن‌چه که دانش‌آموزان به دانستن آن‌ها تمایل دارند، در مورد آن فکر می‌کنند و آن‌چه را که باعث گیج شدن آن‌ها می‌شود، پیش‌بینی کنند. به خصوص هنگام انتخاب مثال، مثال‌ها به گونه‌ای باشند که در دانش‌آموزان ایجاد علاقه کنند و باعث ایجاد انگیزه در آن‌ها شود. و چهارمین حوزه، دانش محتوا و تدریس، ترکیب دانستن درباره تدریس و دانستن درباره ریاضیات است. دو حوزه آخر، با معنی دانش درک آموزشی نزدیک‌ترند که ترکیبی از دانش ریاضی و آموزش است.


فهرست مطالب

تعریف نظری دانش مفهومی تعریف عملیاتی دانش مفهومی فصل دوم چارچوب نظری و پیشینه پژوهش دانش مفهومی

دانش مفهومی
8-2-1 دانش ریاضی برای تدریس
8-2-2 اهميت دانش معلمان در آموزش مناسب
9-2 باورهای معلمان ریاضی
جدول 1-2: رابطه بین باورها
اقتباس از: فدایی و احمد‌پور (1391)

پیشینه تحقیق
تحقیقات انجام شده خارجی
تحقیقات انجام شده داخلی


منابع و مآخذ
منابع فارسی
منابع انگلیسی







"