ادبیات نظری و پیشینه تجربی عزت نفس دانش آموزان

فصل دوم پایان نامه عزت نفس دانش آموزان,مبانی نظری عزت نفس دانش آموزان,پیشینه تحقیق عزت نفس دانش آموزان,پیشینه داخلی عزت نفس دانش آموزان,پیشینه خارجی عزت نفس دانش آموزان,پیشینه پژوهش عزت نفس دانش آموزان,پیشینه نظری عزت نفس دانش آموزان,چارچوب نظری عزت نفس دانش آموزان
مشخصات فایل مورد نظر در مورد ادبیات نظری و پیشینه تجربی عزت نفس دانش آموزان آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.ادبیات نظری و پیشینه تجربی عزت نفس دانش آموزان

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق عزت نفس دانش آموزان که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.


مشخصات فایل
تعداد صفحات41
حجم67/36 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx

توضیحات کامل

ادبیات نظری و پیشینه تجربی عزت نفس دانش آموزان عنوان این نوشتار است که در آن به بررسی (چارچوب) مبانی نظری و پیشینه پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم. عزت نفس یک شاخص بسیار مهمی در شخصیت افراد است و به مقدار ارزشی که ما به خود نسبت می دهیم و فکر می کنیم دیگران برای ما قائل هستند، گفته می شود. قدمت تاریخی این موضوع به مباحثی که علما و فلاسفه تعلیم و تربیت در گذشته داشته اند برمی گیرد. در طول صد سال گذشته بسیاری از روان شناسان این نظر را پذیرفته اند که انسان دارای یک نیاز به عزت نفس می باشد(آدلر 1390).

مجموعه برداشت ها و ارزیابی ها و تجاربی كه از خویش داریم باعث می شود كه نسبت به خود احساس خوشایند ارزشمند بودن، یا بر عكس احساس ناخوشایند بی كفایتی داشته باشیم. همه ی افراد ، صرف نظر از سن، جنسیت، زمینه ی فرهنگی و جهت و نوع كاری كه در زندگی دارند، نیازمند عزت نفس هستند. عزت نفس، برابر است با خودباوری واقعی. یعنی : خود را آن گونه كه هستیم باور كنیم و برای خشنودی خودمان و دیگران تلاش نماییم . عزت نفس واقعاً بر همه سطوح زندگی اثر می گذارد.

در حقیقت، بررسی های گوناگون حاكی از آن است كه چنانچه نیاز به عزت نفس ارضاء نشود ، نیازهای گسترده تری نظیر نیاز به آفریدن ، پیشرفت ، و یا درك و شناسایی استعدادهای بالقوه محدود می ماند. به خاطر بیاورید هنگامی كه كاری را به بهترین نحو به پایان رسانده اید چه احساس خوشی به شما دست داده است. افرادی كه احساس خوبی نسبت به خود دارند، معمولاً احساس خوبی نیز نسبت به زندگی خواهند داشت. آن ها می توانند با اطمینان به خود و اطرافیان، با مشكلات و مسئولیت های زندگی مواجه شوند و از عهده آن ها برآیند (پورشافعی، 1370). نوجوانی از دوران مهم و پر فراز و نشیب زندگی افراد محسوب شده و مرحله گذر از دوران کودکی به بزرگسالی با تغییرات فیزیکی و روانی متعددی همراه است. عزت نفس نوجوان یکی از تغییراتی است که دستاورد پدیده بلوغ دراین دوران است.

فهرست مطالب

تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی 8
تعاریف مفهومی 8
عزت نفس 9
فصل دوم 10

عزت نفس 21
عزت نفس و شادکامی 23
عزت نفس درقرآن مجید 24
عزت نفس کلی 25
عزت نفس اجتماعی 25
عزت نفس تحصیلی 25
مولفه های اساسی عزت نفس 26
ماهیت عزت نفس 27
عزت نفس در دوره نوجواني 27
نظریات مرتبط با عزت نفس 31
نظریه ی جمیز 31
نظریه ی مید 32
نظریه ی کولی 32
نظریه ی سالیوان 33
نظریه ی روزنبرگ 34
نظریه ی هورنای 34
نظریه ی آدلر 35
نظریه راجرز 36


پیشینه تاریخی و پژوهش تحقیق درباره عزت نفس دانش آموزان و دانشجویان:

منابع
منابع فارسي
منابع انگليسي






"