ادبیات نظری و پیشینه تجربی عزت نفس پیشرفت تحصیلی

فصل دوم پایان نامه عزت نفس پیشرفت تحصیلی,مبانی نظری عزت نفس پیشرفت تحصیلی,پیشینه تحقیق عزت نفس پیشرفت تحصیلی,پیشینه داخلی عزت نفس پیشرفت تحصیلی,پیشینه خارجی عزت نفس پیشرفت تحصیلی,پیشینه پژوهش عزت نفس پیشرفت تحصیلی,پیشینه نظری عزت نفس پیشرفت تحصیلی,چارچوب نظری عزت نفس پیشرفت تحصیلی
مشخصات فایل مورد نظر در مورد ادبیات نظری و پیشینه تجربی عزت نفس پیشرفت تحصیلی آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.ادبیات نظری و پیشینه تجربی عزت نفس پیشرفت تحصیلی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق عزت نفس پیشرفت تحصیلی که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.


مشخصات فایل
تعداد صفحات52
حجم141/935 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx

توضیحات کامل

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق عزت نفس پیشرفت تحصیلی که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.


تعاريف متعددي از جانب پژوهشگران در مورد عزت نفس ارائه شده است. در عزت نفس معمولاً به احساس ما و چگونگي ارج نهادن به خودمان اطلاق مي‌شود. عزت نفس يک قضاوت شخصي در مورد ارزشمند بودن، يک طرز تلقي از «مقبوليت» يا عدم مقبوليت خويش است که نهايتاً خود را به صورت ميزان علاقه‌مندي (بي علاقگي) شخص به خويشتن نشان مي‌دهد. اولين کار توسط ويليام جيمز انجام شده است (1980) عزت نفس را تابع کسري از موقعيت ها بر انتظارات خود مي داند، به طوري که هر چه موقعيت هاي شخص بيشتر از انتظاراتش باشد، عزت نفس او نيز بيشتر خواهد بود و برعکس.


در فرهنگ لغت آکسفورد (Confidence) اين گونه معني شده است اعتماد پابرجا، پيش بيني مطمئن به خود. عزت نفس راستين و واقعي، نتيجه ي باور قلبي و دروني فرد به قابليت هايش است. اين باور كه هر كاري را بخواهد، مي تواند انجام دهد (کوپر- اسمیت ، 1987).


کوپر اسمیت چهار عامل اسنادی را برای رشد عزت نفس بیان می‌کند. نخستین قدم بر تمام عوامل، میزان احترام، پذیرش و علاقه‌مندی که یک فرد دریافت می‌کند. دومین عامل تجارب موفقیت آمیز در زندگی و سومین، ارزش و انتظاراتی است که بر مبنای آن تجارب را مورد تغییر قرار می‌دهیم و چهارمین عامل نحوه پاسخ فرد به از دست دادن ارزش می‌باشد. (به نقل از مفتاح، 1381) بنابر اين تعريف، براي دست يافتن به عزت نفس، فرد ابتدا نيازمند شناختن توانايي‌ها و ساير ويژگي‌هاي ارزشمند خود است. ضعف عزت نفس در فرد بر رفتار اجتماعي و پيشرفت تحصيلي او اثر مي‌گذارد و باعث كمرويي و عملكرد نامطلوب او در امتحانات شفاهي و كتبي مي‌شود.

فهرست مطالب
چکیده 1
تعريف مفهومی و عملیاتی واژه‏ها 1
پیشرفت تحصیلی 1
عزت نفس 1
تعریف عملیاتی 1
موقعیت اسنادی 1
پیشرفت تحصیلی 2
عزت نفس 2
فصل دوم 3
مقدمه 4
نظریه اسناد 4
نظریه انتساب 7
انتساب ها براي توجيه پيامدها 9
ابعاد عليتي انتساب ها 10
عزت نفس 15
نشانه‌هاي جسمي و رفتاري ضعف عزت نفس 16
ابعاد مختلف عزت نفس 18
انواع عزت نفس 19
شیوه های افزايش عزت نفس احساسي – عاطفي 20
شیوه های افزايش عزت نفس روحي – معنوي 20
عوامل مؤثر در ايجاد عزت نفس 21
عزت نفس از ديدگاه قرآن، احاديث و دانشمندان اسلامي 23
نقش والدين در شكل گيري عزت نفس 23
نقش عوامل ديگر در تقويت عزت نفس 26
پیشرفت تحصیلی 27
عوامل مؤثر بر پيشرفت تحصيلي دانش آموزان 29
● تاکید بر رشد عقلانی 30
● جو عاطفی مدرسه 30
● پیش فرض های معلمان در مورد شاگردان 31
● نگرش معلم 31
● عقب ماندگی آموخته شده 31
● اثرات پیشرفت تحصیلی 32
نقش عزت نفس در پيشرفت تحصيلي 34
عزت نفس = پدر، مادر، معلم 38
نقش عملكرد تحصيلي در عزت نفس 39
یافته های پژوهشی داخل و خارج از کشور 39
الف- پژوهش های انجام شده در خارج از كشور 39
ب- پژوهش های انجام شده در داخل كشور 42
منابع 46






"