پرسشنامه باورهای ریاضی معلمان MBQ با نمره گذاری، روایی و پایایی

پرسشنامه باورهای ریاضی معلمان,دانلود پرسشنامه باورهای ریاضی معلمان,پرسشنامه استاندارد باورهای ریاضی معلمان,پرسشنامه باورهای ریاضی معلمان 40 سوالی,پرسشنامه باورهای ریاضی معلمان کولیر,پرسشنامه باورهای ریاضی معلمان فترلی 2010,پرسشنامه باورهای ریاضی معلمان (MBQ),روایی و پایایی پرسشنامه باورهای ریاضی معلمان,نمره گذاری پرسشنامه باورهای ریاضی علمان
مشخصات فایل مورد نظر در مورد پرسشنامه باورهای ریاضی معلمان MBQ با نمره گذاری، روایی و پایایی آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.پرسشنامه باورهای ریاضی معلمان MBQ با نمره گذاری، روایی و پایایی

پرسشنامه باورهای ریاضی معلمان MBQ کولیر فترلی 2010 با نمره گذاری، تفسیر، روایی و پایایی، بررسی خرده مقیاس ها 40 سوالی در قالب فایل ورد و با فرمت docx


مشخصات فایل
تعداد صفحات7
حجم24/111 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx

توضیحات کامل

پرسشنامه باورهای ریاضی معلمان MBQ کولیر فترلی 2010 با نمره گذاری، تفسیر، روایی و پایایی، بررسی خرده مقیاس ها 40 سوالی در قالب فایل ورد و با فرمت docx


تفسیر پرسشنامه باورهای ریاضی معلمان (MBQ)

پرسشنامه‌ای که در این پژوهش به منظور سنجش باورهای معلمان به کار گرفته است، مبتنی بر پرسشنامه باورهای معلمان (MBQ) است که شامل 40 ماده یا گویه می‌باشد. این پرسشنامه از رساله دکتری، فترلی (2010) که توسط کولیر تدوین شده، گرفته شده است. نمونه‌ای از ماده‌های آن عبارت است از: «حل یک مسئله ریاضی معمولاً شامل به کار بردن یک قاعده یا فرمول است تا به جواب برسیم». در این ابزار، مقیاس لیکرت شش درجه‌ای که گزینه‌های آن عبارتند از: «کاملاً مخالف = 1»، «نسبتاً مخالف = 2»، «کمی مخالف = 3»، «کمی موافق = 4»، «نسبتاً موافق = 5» و «کاملاً موافق = 6». بنابراین کمترین نمره 40 و بیشترین نمره 240 می‌باشد.


پایایی پرسشنامه باورهای ریاضی معلمان

در پژوهش فترلی (2010) با عنوان «خلاقیت ریاضی، باورها و اضطراب معلمان ابتدایی»، ضریب پایایی این ابزار بین 8/0 و 83/0 گزارش شد. در پژوهش حاضر، به منظور سنجش ضریب پایایی مقیاس باورهای ریاضی معلمان از روش آلفای کرونباخ استفاده شد که این ضریب 89/0 حاصل گردید که در حد قابل قبولی است و نشان‌دهنده‌ی همسانی بالای این آزمون می‌باشد.


روایی پرسشنامه باورهای ریاضی معلمان

لازم به ذکر است که روایی محتوایی این پرسشنامه در پژوهش فترلی خوب گزارش شده است. در پژوهش حاضر به منظور تعیین روایی این پرسشنامه از روش همبستگی هر گویه با جمع نمره کل گویه‌ها و حذف گویه مربوطه استفاده شد. ضرایب همبستگی از 05/0- تا 82/0 بود و گویه‌های شماره 2، 4، 5، 7، 13، 15، 18، 22، 24، 27، 29، 32 و 36 از تحلیل نهایی حذف شدند.







"