فصل دوم پایان نامه خودکارآمدی جانبازان

مبانی نظری خودکارآمدی جانبازان,دانلود مبانی نظری خودکارآمدی جانبازان,پیشینه تحقیق خودکارآمدی جانبازان,دانلود پیشینه تحقیق خودکارآمدی جانبازان,پیشینه داخلی خودکارآمدی جانبازان,پیشینه خارجی خودکارآمدی جانبازان,پیشینه پژوهش خودکارآمدی جانبازان,پیشینه نظری خودکارآمدی جانبازان,ادبیات نظری خودکارآمدی جانبازان,چارچوب نظری خودکارآمدی جانبازان
مشخصات فایل مورد نظر در مورد فصل دوم پایان نامه خودکارآمدی جانبازان آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.فصل دوم پایان نامه خودکارآمدی جانبازان

دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودکارآمدی جانبازان بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید


مشخصات فایل
تعداد صفحات67
حجم133/881 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx

توضیحات کامل

نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی با عنوان فصل دوم پایان نامه خودکارآمدی جانبازان می باشد. مفهوم خودکارآمدی توسط بندورا در سال 1997 به عنوان عنصری گمشده در نظریه یادگیری ، مطرح شده است . بندورا یکی از تعیین کننده های رفتار را خودکارآمدی می داند .

خودکارآمدی را یکی از فرایندهای شناختی می داند که ما از طریق آن بسیاری از رفتارهای اجتماعی خود و بسیاری ازخصوصیات شخصی را گسترش می دهیم . بندورا (1986) این نظریه را درمورد کنش وری های آدمیان که در آن نقش باورهای خود در شناخت ، انگیزش ورفتار آدمی برجسته است ، مطرح نمود. بندورا معتقد است که افراد یک نظام خود را می پروراند که آنها را قادر می سازد تا به تفکرات ، احساسات و اعمالشان کنترل داشته باشند ، که به همراه سایر عوامل شناختی- اجتماعی در ارتقای موفقیت وظرفیت کنترل فرایندهای تفکر ، انگیزش وعمل از مشخصه های متمایز کننده آدمی از دیگر موجودات است بندورا معتقد است که آدمیان نه بوسیله مکانیزم های درونی هدایت می شود و نه بوسیله رویدادهای بیرونی بلکه کنش وری های شناختی بر حسب تعامل بین عوامل تعیین کننده محیطی قابل تبیین هستند (پاجارس، 2007) .


تئوری خودکارآمدی بدین گونه است که رفتارهای اشخاص به این بستگی دارد که فرد باور داشته باشد که می تواند عمل خاصی را با موفقیت به انجام رساند. این باورها دانش فرد است از نوع نیازهایش و چگونگی پاسخ بدانها همان شایستگی ادراکی اوست . با وجود این چنین عاملی در درون فرد ، علائق در او به ظهور و بروز می رسد و باعث رضایت خاطر او می شود . با کسب مهارت ، افراد از استانداردهای شغلی و خودکارآمدی بالاتر برخوردارخواهند شد. شدت اطمینان مردم به خودکارآمدیشان معین می کند که آنها به آزمایش کنارآمدن با موقعیت های مشکل خواهند پرداخت یا نه ؟( بندورا، 1977) .

فهرست مطالب:

فصل دوم: ادبیات پژوهش 8
الف- مقدمه 9
جنگ10
معلولیت10
تاریخچه معلولیت و نگرش به آن11
جانبازی درایران12
سازمان های متولی امور جانبازان14
مشکلات مربوط به جانبازان15
اقدامات اصلاحی انجام شده در رابطه با جانبازان18
نقش ورزش در خودباوری جانبازان21
نحوه خدات رسانی به جانبازان در ایران 22
ب- نظریه شناختی – اجتماعی و باورهای خودکارآمدی 26
مفهوم خود در نظریه شناختی- اجتماعی 27
الگوی سه جانبه رفتار…28
ساختار روانشناسی رفتار29
ماهیت خودکارآمدی30
قابلیتهای بنیادی آدمی31
انسان موجودی عامل 31
تقویت خودکارآمدی 32
مؤلفه های خودکارآمدی33
منابع خود کارآمدی34
تأثیرات باورهای خودکارآمدی بر کارکردهای روانشناختی38
خودکارآمدی وشغل40
خودکارآمدی بالا و پایین 41
خودکارآمدی و سلامت روان41
خودکارآمدی وسلامت جسمی41
نقش خودکارآمدی در عملکرد42
تحلیل تحولی باورهای خودکارآمدی در گستره زندگی43
فرایندهای فعال شده کارآمدی45
ج- سوابق پژوهش 49

منابع






"